محبوبیت اپیکیشن تلگرام در سرتاسر همهگیری به دلیل ویژگیهای کاربرپسند آن که مخصوصاً برای مشاغل مفید است، افزایش یافته است. این پلتفرم از نظر تعامل و فرصت، با بیش از 900 میلیون کاربر فعال ماهانه و 70 میلیارد پیام به اشتراک گذاشته شده در روز، در حال پیشرفت است.
از اپیکیشن تلگرام شنیدهاید؟
تلگرام یک سرویس پیامرسانی فوری مبتنی بر فضای ابری است، مانند پیامرسان واتساپ. در هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه، به عنوان یک برنامه در دسترس است و خوشبختانه، نسخه دسکتاپ نیازی به اتصال مستقیم با نسخه تلفن همراه ندارد (این یک مشکل بزرگ در هنگام استفاده از WhatsApp برای دسکتاپ است).
پایگاه کاربری آن ممکن است کوچکتر از واتس اپ باشد. با این حال، بدون شک یک نسخه محبوب در میان نسل جوان است.
افراد از داشتن سطح بالایی از حفاظت از داده ها رضایت دارند و اغلب توسط افرادی که آخرین ارتقای حریم خصوصی واتس اپ را تایید نمی کنند استفاده می شوند. در صورت لزوم، میتوانید پیامهای خود را پس از ارسال اصلاح کنید، آنها را به یک چت پین کنید یا به طور کامل حذف کنید.
در مورد تلگرام پریمیوم چه می دانید؟
علاوه بر این، تلگرام یک عملکرد منحصر به فرد ارائه می دهد که به شما امکان می دهد پیام ها را برای مراجعه بعدی ذخیره کنید. تلگرام علاوه بر کاربرد اصلی آن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، دارای کانالها و چتهای گروهی است. در این برنامه، کاربران میتوانند به کانالها و گروههای عمومی یا خصوصی مرتبط با علایقشان، مانند کانالهای زنجیرههای فست فود یا گروههایی برای اخبار حملونقل، «بپیوندند».
علاوه بر این، گروه ها و کانال ها در تلگرام چیزهای جداگانه ای هستند. تفاوت اصلی بین آنها این است که در حالی که هر عضو یک گروه می تواند پیام ارسال کند، فقط مدیران می توانند پیام ها را در یک کانال پخش کنند.
چرا باید به بازاریابی با استفاده از اپیکیشن تلگرام فکر کنید؟
راهنمای ساده برای بازاریابی تلگرام
وقتی صحبت از پلتفرمها و ابزارهایی برای بازاریابی آنلاین شرکت شما میشود، گزینههای زیادی در دسترس شماست. برخی از اینها، مانند فیس بوک و توییتر (ایکس)، شناخته شده هستند و استفاده از آنها نسبتاً ساده است. با این حال، اگر به دنبال نرم افزار چت هستید که قابلیت های بیشتری را برای کسب و کارها و بازاریابان ارائه می دهد، تلگرام ممکن است بهترین گزینه باشد.
می توانید کانال ها و گروه هایی را در تلگرام ایجاد کنید تا در مورد کالاها و خدمات خود با مشتریان احتمالی صحبت کنید. حتی میتوانید با یکپارچهسازی رباتها، برخی از فرآیندها را در حساب تلگرام خود بهطور خودکار انجام دهید که در وقت و تلاش شما صرفهجویی میکند.
علاوه بر این، تلگرام برای محافظت از اطلاعات حساس بسیار عالی است و در عین حال شما را قادر می سازد تا به مخاطبان قابل توجهی دسترسی پیدا کنید زیرا ویژگی های امنیتی قوی و معماری مبتنی بر ابر دارد. بنابراین اگر میخواهید تلاشهای بازاریابی خود را با استفاده از یک پلتفرم چت پیشرفته افزایش دهید، تلگرام ارزش امتحان کردن را دارد.
برای افزایش آشنایی و آگاهی از برند و در نهایت افزایش تبدیل، تلگرام ممکن است یک ابزار بازاریابی قدرتمند باشد. نه تنها در سنگاپور بلکه در کشورهای دیگر نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید به بازاریابی کسب و کار خود در تلگرام فکر کنید.
تلگرام یک پلتفرم با تعامل بالا است
با توجه به در دسترس بودن گیف و توانایی توسعه دهندگان اپلیکیشن در طراحی ویژگی های سفارشی، تلگرام از نرخ تعامل بالایی برخوردار است. طبق یک تحقیق، فیس بوک 4 درصد، اینستاگرام 3 درصد و تلگرام 20 درصد است.
شما می توانید با استفاده از کانال های تلگرام، گروه ها، نظرسنجی ها و موارد دیگر، مخاطبان خود را درگیر و مطلع نگه دارید. بعداً در این پست وبلاگ به این موارد خواهیم پرداخت.
برخلاف واتس اپ، تلگرام محدودیتی در اندازه گروه ندارد
زمانی که برند خود را بازاریابی میکنید، میخواهید آن را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. تعداد گروه هایی که واتس اپ اجازه ایجاد آنها را می دهد به 200 گروه محدود شده است که چشم انداز شبکه را به شدت کاهش می دهد. تلگرام اندازه گروه را مشخص نکرده است. در نتیجه، اعلامیه شما در تلگرام بیشتر توسط کاربران بیشتری دیده می شود.
در اپیکیشن تلگرام، برخی از گروههای محبوب بیش از یک میلیون عضو دارند. با تماس با این سازمانها، میتوانید مخاطبان برند خود یا هر اطلاعیه آیندهای را که شرکت شما میخواهد منتشر کند، افزایش دهید.
ربات های اپیکیشن تلگرام ابزاری قدرتمند برای بازاریابی هستند
این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد ربات های اپیکیشن تلگرام را برای بازاریابی خودکار بسازند. کسب و کارها می توانند یک ربات بسازند تا به جای ارسال یادآوری به اعضای اجتماعی تلگرام، وظیفه خود را انجام دهد. با گذشت زمان، استفاده از ربات های تلگرام برای بازاریابی مقرون به صرفه تر است. یک ربات پس از ایجاد می تواند به طور نامحدود استفاده شود.
می تواند به افزایش حضور در رسانه های اجتماعی کمک کند
حضور در اپیکیشن تلگرام مفید است زیرا این پلتفرم از نظر کاربران و بالقوه در حال گسترش است. از آنجایی که ممکن است از گروههای موجود در تلگرام برای افزایش تعامل در فیسبوک و اینستاگرام نیز استفاده شود، تلگرام میتواند از دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بهرهمند شود.
تلگرام اپلیکیشن امن تری است
از آنجایی که تلگرام اپلیکیشن امن تری است، کسب و کارهای بیشتری از آن استفاده می کنند. زمانی که صحبت از انجام امور تجاری و برقراری ارتباط با تیمها میشود، تلگرام به دلیل نگرانیهای فزاینده در مورد امنیت و رمزگذاری آن، ثابت کرده است که امنیت بیشتری نسبت به WhatsApp دارد.
فرصت های بازاریابی در تلگرام
کانال های اپیکیشن تلگرام
صدای شما با صدای بلند و واضح در کانال اپیکیشن تلگرام شنیده می شود. این یک پلتفرم بدون محدودیت در تعداد اعضای کانال است که در آن می توانید پیام ها را برای مخاطبان قابل توجهی پخش کنید.
هر یک از اعضای یک کانال هر زمان که محتوای جدیدی وجود داشته باشد مطلع می شود، اما فقط ادمین ها قادر به ارسال آن هستند. این آن را برای انتشار بهروزرسانیها، اطلاعیهها یا تقریباً هر چیز دیگری که میخواهید بگویید عالی میکند.
علاوه بر این، این یک رویکرد فوق العاده برای حفظ ناشناس بودن مخاطبان شما است زیرا شرکت کنندگان کانال نمی توانند یکدیگر یا مدیریت را ببینند.
گروه های تلگرام
گروههای اپیکیشن تلگرام برای شرکتها و سازمانهایی که به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با تعداد زیادی از افراد هستند، ایدهآل هستند، زیرا حداکثر 200000 عضو دارند.
اعضای گروه های تلگرام می توانند پیام های متنی، تصاویر، ویدئوها و یادداشت های صوتی را علاوه بر رسانه های دیگر به اشتراک بگذارند. گروه ها ممکن است خصوصی یا عمومی باشند.
گروه های اپیکیشن تلگرام یک ابزار بازاریابی عالی هستند زیرا ارتباط شرکت ها با مخاطبان گسترده را آسان می کنند. کارآفرینان می توانند با راه اندازی یک گروه عمومی، یافتن و پیوستن به گروه خود را برای مشتریان احتمالی ساده کنند.
چت ربات ها
برای اطمینان از اینکه همه چیز به طور موثر عمل می کند، هر کانال و گروه به یک ربات چت نیاز دارد. داشتن هزاران کاربر، کاری که مدیران می توانند انجام دهند را محدود می کند.
چت ربات های تلگرام ابزارهای کوچک و مفیدی هستند که می توانند به شما در انجام طیف وسیعی از وظایف، از تولید سرنخ گرفته تا کمک به مشتری و توزیع خبرنامه به مشتریان فعلی کمک کنند.
برای همه چت ربات های اپیکیشن تلگرام، BotFather به عنوان مدل عمل می کند. می توانید آن را طوری تغییر دهید که دقیقاً نیازهای شما را برآورده کند. از آنجایی که آنها برخی از تعاملاتی را که در غیر این صورت باید به صورت دستی انجام دهید، خودکار می کنند، چت بات ها مفید هستند.
با استفاده از یک ربات، می توانید تجربه بهتری را به مصرف کنندگان خود ارائه دهید و در زمان و انرژی صرفه جویی کنید. چت بات ها همچنین می توانند به شما در جمع آوری بازخورد مشتریان یا مدیریت طرح های بازاریابی کمک کنند.
استراتژی بازاریابی اپیکیشن تلگرام خود را بسازید
بازاریابی اپیکیشن تلگرام، راهنمای مبتدی برای بازاریابی تلگرام
1) یک نمایه تجاری ایجاد کنید
مانند یک رزومه، یک نمایه تجاری در مورد شرکت شما است. این باید حاوی جزئیاتی در مورد بازار هدف شما، محصولات یا خدمات هدف شما و آنچه شما را متفاوت می کند باشد. بسیار مهم است که نمایه کسب و کار خود را در جامعه امروزی که از رسانه های اجتماعی آگاه هستند، به روز و قابل ارائه نگه دارید.
وقتی صحبت از حساب های تجاری به میان می آید، تلگرام کمی متفاوت است. مثلاً WhatsApp Business، تلگرام اخیرا نسخه پریمیوم برای کاربران خود ارائه داده است که در آن قابلیت فعالسازی تلگرام بیزینس نیز فراهم شده است.
در حال حاضر فقط کاربران پریمویم تلگرام می توانند از خدمات تلگرام بیزینس استفاده کنند. جهت آشنایی با تلگرام بیزینس پیشنهاد میکنم یاداشت زیر را مشاهده کنید:
آشنایی با تلگرام بیزینس و نحوه فعال کردن آن برای کسب و کار + آموزش ویدئو
2) مخاطب خود را پیدا کنید
یافتن بازار هدف ایده آل برای موفقیت هر کمپین بازاریابی ضروری است. اپیکیشن تلگرام هم همینطور. با این حال، با توجه به اندازه پایگاه کاربران، ممکن است تصمیم گیری برای تمرکز تلاش های بازاریابی خود چالش برانگیز باشد.
حتی با وجود اینکه تلگرام از شناسه و شماره تلفن برای شناسایی استفاده می کند، تنها اطلاعاتی که می توانید به CRM بدهید، نام ها هستند که در هر لحظه در آینده قابل تغییر هستند.
در ابتدا می توانید تا 200 مخاطب را از لیست مخاطبین خود اضافه کنید. قدم بعدی این است که مردم را متقاعد کنید که به شما بپیوندند. اگر می خواهید به تعداد قابل توجهی از افراد دسترسی پیدا کنید، باید بازاریابی گروه یا کانال خود را شروع کنید.
3) تبلیغ کانال خود
گروه های دیگر
ابتدا باید گروه های عمومی را پیدا کنید که با جمعیت هدف شما مطابقت دارند. راههای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله جستجو در فهرستهای گروهی و جستجوی کلمات کلیدی مرتبط.
هنگامی که چند گروه را شناسایی کردید که امیدوارکننده به نظر می رسند، مدتی را صرف خواندن پیام ها کنید تا حسی از لحن و فرهنگ گروه به دست آورید. با مدیر گروه تماس بگیرید و در صورتی که گروه مناسب برای پیام شما به نظر می رسد، برای پست در مورد محصول یا خدمات خود اجازه درخواست کنید.
هنگام ارسال پست در گروه به نظرات سایر اعضا احترام بگذارید و از قوانینی که مدیر تعیین کرده است پیروی کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که یک فراخوان برای اقدام به قطعه خود اضافه کنید. لینک کانال شما در این مثال.
از به اشتراک گذاشتن منابع، توصیه ها یا سایر اطلاعات مفیدی که ممکن است داشته باشید نترسید. به طور کلی، هر چه بیشتر به یک گروه بدهید، احتمال اینکه در ازای آن چیزی دریافت کنید بیشتر است. با این حال چه کسی می داند؟ حتی بهتر از آن، ممکن است روابط مهمی ایجاد کنید که می تواند شرکت شما را پیشرفت دهد.
ترفیع متقابل
اگر تا به حال در یک گروه یا کانال تلگرام شرکت کرده باشید، از میزان مشغله آنها آگاه هستید. نادیده گرفتن آن آسان است زیرا محتوای جدید همیشه اضافه می شود.
با این حال، به عنوان صاحب کانال، می توانید با استفاده از گروه ها و کانال های تلگرام به نفع خود، کانال خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید. شما می توانید با همکاری با گروه ها و پلتفرم های دیگر به افزایش دانش عمومی در مورد شرکت خود و دستیابی به مخاطبان وسیع تری کمک کنید.
علاوه بر این، این یک روش فوق العاده برای ایجاد ارتباط با شرکت های دیگر و ارائه فرصت های بازاریابی مشترک است.
در اینجا چند نکته در مورد نحوه تبلیغ موفقیت آمیز کانال کسب و کار تلگرام خود آورده شده است:
به دنبال کانال ها و گروه های مناسب برای همکاری باشید. اطمینان حاصل کنید که کانالها و گروههایی که انتخاب میکنید مربوط به تجارت و بازار هدف شما هستند.
ایده های خود را به مدیران گروه یا کانال معرفی کنید. هنگامی که چند شریک احتمالی را شناسایی کردید و پیشنهاد خود را شرح دادید، با آنها تماس بگیرید. در مورد آنچه در ازای آن می دهید و انتظار دارید مشخص باشید.
محتوای شرکای خود را در کانال یا گروه خود تبلیغ کنید. پس از همکاری با چند گروه یا کانال دیگر، مطالب آنها را در گروه یا کانال خود تبلیغ کنید. به همین دلیل هر دو شرکت از قرار گرفتن در معرض بیشتر بهره مند خواهند شد.
تبلیغات اپیکیشن تلگرام
تلگرام تبلیغات حمایتی ارائه می کند، اما فقط کانال های باز را هدف قرار می دهد. از آنجایی که تلگرام تماماً در مورد حریم خصوصی است، نمیتوانید افراد را بر اساس ویژگیهای خاص هدف قرار دهید. فقط زبان ها و علایق قابل انتخاب هستند. گزینه های زیاد دیگری وجود ندارد
ممکن است مطمئن باشید که بسیاری از افراد پیام شما را خواهند دید زیرا تبلیغات شما در افرادی که بیش از 1000 مشترک دارند به صورت پیام نمایش داده می شود.
رسانه های اجتماعی
به اشتراک گذاری کانال کسب و کار تلگرام خود با فالوورهای خود در سایر سایت های رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی آن است. با دعوت از آنها برای عضویت در کانال تلگرام خود از فالوورهای ایجاد شده خود در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر استفاده کنید.
علاوه بر این، می توانید آن را در انجمن ها و انجمن های اینترنتی مربوطه توزیع کنید. ایجاد محتوای جذابی که افراد را ترغیب می کند تا کانال شما را بررسی کنند، یک استراتژی اضافی فوق العاده برای تبلیغ کانال است. اگر شما دائماً محتوای جالب ارائه می دهید، مردم تمایل بیشتری به عضویت دارند و کانال شما را به دوستان خود توصیه می کنند.
تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی
کسب و کارها می توانند از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری بالقوه برای تبلیغ کالاها و خدمات خود برای مخاطبان جدید استفاده کنند.
و تعجبی ندارد که تعداد فزایندهای از شرکتها از تبلیغات پولی در رسانههای اجتماعی برای تبلیغ کانالهای تلگرام خود استفاده میکنند، با توجه به محبوبیت تلگرام، یک برنامه پیامرسان کاملاً جدید که به کسبوکارها چندین قابلیت برای کمک به تعامل با مشتریان ارائه میدهد.
در اینجا چند نکته برای تبلیغ کانال کسب و کار تلگرام خود از طریق تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی آورده شده است:
هشتگ ها و کلمات کلیدی مناسب را در تبلیغات خود قرار دهید. این کار باعث می شود تا مشتریان بالقوه وقتی به دنبال اطلاعات هستند، کانال تلگرام شما را راحت تر پیدا کنند.
در مورد کانال خود در سایت های رسانه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین صحبت کنید. این باعث افزایش ترافیک کانال شما می شود و افراد را تشویق می کند تا مشترک شوند.
تصاویر چشم نواز را در تبلیغات خود بگنجانید، مانند تصاویر یا ویدیوهای کالاها یا خدمات خود. این کار تبلیغات شما را جذابتر میکند و به جلب توجه آن کمک میکند.
اطمینان حاصل کنید که زبان تبلیغ شما کاملاً واضح، مختصر و حاوی یک فراخوان برای اقدام است که مشخص می کند می خواهید بازدیدکنندگان چه کاری انجام دهند (به عنوان مثال، کانال شما را دنبال کنید).
سایت اینترنتی
چگونه می توان از وب سایت شرکت شما برای تبلیغ کانال تجاری تلگرام خود استفاده کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:
ابتدا مطمئن شوید که صفحه اصلی وب سایت شما دارای پیوندی به کانال تلگرام شما باشد. در نتیجه بازدیدکنندگان کانال شما را پیدا کرده و سریعتر در آن ثبت نام می کنند. در بخشهای دیگر وبسایت خود، مانند وبلاگ یا سایتهای محصول خود، میتوانید دکمه یا بنری را نیز قرار دهید که روی آن نوشته شده است: «به کانال تلگرام ما بپیوندید».
با تولید صفحات فرود یا نوشتن مطالب وبلاگی که کانال شما را تبلیغ می کند، می توانید از وب سایت خود برای افزایش بازدیدکنندگان استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه فرود با یک فرم انتخاب برای جمع آوری افراد علاقه مند به پیوستن ایجاد کنید و پستی را منتشر کنید که مزایای پیوستن به کانال تلگرام شما را توضیح می دهد.
نحوه خرید و فعالسازی اپیکیشن تلگرام پریمویم
در انتهای این آموزش در صورتی که علاقمند هستید از خدمات تلگرام پریمویم در ایران برای اکانت خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به صفحه قیمت خرید تلگرام پریمیوم از جزئیات هزینه ها مطلع شوید و برای دریافت و فعالسازی اکانت تلگرام پریمیوم با شماره تماس 09120487378 در ارتباط باشید.
نتیجه گیری
اگرچه بازاریابی تلگرام ممکن است برای بسیاری از صاحبان مشاغل ایده جدیدی باشد، اما ابزار قدرتمندی است که ممکن است به ارتباط با مخاطبان زیادی کمک کند. با استفاده از نرم افزار چت تلگرام، بازاریابان می توانند با مشتریان فعلی و جدید ارتباط برقرار کنند. از طرفی با قابلیت تلگرام بیزینس که در سال 1403 ایجاد شده است، افراد می توانند به صورت ویژه کسب و کار خود را بهبود دهند. همچنین دارای تعدادی ویژگی قوی برای کسبوکار است، مانند توانایی تشکیل گروهها و کانالها، برنامهریزی پیامها و پیگیری تحلیلها است که بازاریابی تلگرام می تواند به کسب و کارها در هر اندازه کمک کند و با کمی تخیل می تواند یک استراتژی بسیار موفق برای جذب مشتریان جدید و گسترش شرکت باشد.
در ادامه پیشنهاد میکنیم با سایر قابلیت های جدید تلگرام آشنا شوید: